Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Cookies.
EUMAM RCA
  • zmniejsz czcionkę
  • rozmiar pierwotny
  • powiększ czcionkę
fot.: st.chor. szt. Adam Roik

Polski Kontyngent Wojskowy w Wojskowej Misji Doradczej Unii Europejskiej w Republice Środkowoafrykańskiej, zwany dalej „PKW EUMAM RŚA”, doradza przez okres trwania mandatu władzom wojskowym Republiki Środkowoafrykańskiej w zakresie przygotowania reformy sektora bezpieczeństwa, zarządzania posiadanymi siłami i środkami oraz tworzenia warunków do opracowania programów szkoleniowych Sił Zbrojnych RŚA. Wspiera misję MINUSCA we wdrażaniu projektów SSR oraz prowadzi działalność ekspercką na rzecz delegacji Unii Europejskiej w Bangi.

Podstawowymi dokumentami określającymi status, strukturę i działalność PKW EUMAM RŚA są:

1) Decyzja Rady Unii Europejskiej (WPZiB) nr 2015/78 z dnia 19 stycznia 2015r. w sprawie wojskowej misji doradczej UE w Republice Środkowoafrykańskiej;
2) Postanowienie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 14 kwietnia 2015 roku o użyciu Polskiego Kontyngentu Wojskowego w Wojskowej Misji Doradczej Unii Europejskiej w Republice Środkowoafrykańskiej;
3) Plan Misji (EEAS MPLAN 10303 Mission Plan for the EU Military Advisory Mission in the Central African Republic (EUMAM RCA)) z dnia 11 lutego 2015 roku;

Do głównych zadań PKW EUMAM RŚA należy:
1) realizowanie, w ramach zatwierdzonego mandatu EUMAM RCA, zadań postawionych przez szefów komórek organizacyjnych oraz Dowódcę Misji;
2) współdziałanie, z ramienia MHQ, z przedstawicielami władz wojskowych RŚA oraz innymi aktorami i instytucjami na teatrze, włączając MINUSCA, EUDEL, dowództwo operacji SANGARIS oraz organizacje humanitarne;
3) ocenianie i definiowanie możliwego wsparcia Unii Europejskiej dla RŚA w zakresie bezpieczeństwa i procesu przygotowania SSR;
4) wspieranie kompleksowej analizy i dostosowania obecnych struktur oraz zasad funkcjonowania resortu obrony RŚA w zakresie przydzielonych obowiązków w ramach MHQ;
5) wspieranie wojskowych władz RŚA w definiowaniu przyszłej formuły funkcjonowania Sił Zbrojnych, jak również w przygotowaniu planu wdrożenia zatwierdzonych zmian;
6) prowadzenie doradztwa na poziomie Ministerstwa Obrony Narodowej oraz Sztabu Generalnego, ukierunkowanego na usprawnienie procedur decyzyjnych oraz procesu przepływu dokumentów;
7) wspieranie resortu obrony RŚA w przygotowaniu modelu przekształconych sił FACA oraz mapy drogowej, uwzględniającej niezbędne obiekty pośrednie pozwalające na wdrożenie projektu SSR;
8) przedstawianie ekspertyz oraz prowadzenie doradztwa na rzecz EUDEL dotyczącego zagadnień wojskowych, spraw bezpieczeństwa oraz zasad przestrzegania prawa;

 

  • publikuj na facebook
  • publikuj na tweeter
  • publikuj na google plus